Vrolijke persoonlijke banners om de samenhorigheid in de Willemstraat te versterken

Welk vraagstuk wordt aangepakt?

Als ondernemer in de buitenwijk van Heerlen is het belangrijk om je te positioneren. Op deze manier word je beter zichtbaar voor je (potentiële) klanten.

Hoe ziet dit project eruit?

Wij Willemstraat! Heeft ervoor gekozen om een aantal ondernemers te fotograferen en deze ondernemers op straatbanners af te beelden. Zo geef je de ondernemers een gezicht en versterk je de samenhorigheid.

Wie en wanneer?

Wij Willemstraat, met ondersteuning van Mockus en Ondernemersfonds Heerlen, heeft in 2020 een onderzoek laten uitvoeren door Mockus rondom de positionering van de Willemstraat. Daaruit volgen projecten. De eerste is het banners project.

Wat is het resultaat?

Dit project levert niet zozeer direct meetbare economische effecten maar indirect wel degelijk omdat de organisatiegraad wordt bevorderd en gebiedsmarketing wordt opgestart. Dat komt de koopkrachtbinding dan weer ten goede wat weer positief is voor de omzet van de lokale ondernemers en economisch gunstig. Met een aantal kleine stapjes kun je uiteindelijk toch een groot resultaat bereiken.